جمعه

Entry For 17 Dec 2010

گلچين اخبار فرهنگی ايران

1.عيـّاری با «خانه پدری» به جشنواره ی فجر می ‌رود

با پايان فيلم برداری، تدوين «خانه ی پدری» زير نظر كيانوش عياری آغاز شد و اين فيلم براي حضور در بيست‌ونهمين جشنواره فيلم فجر آماده مي‌شود.
به گزارش فارس و به گفته روابط عمومي فيلم آخرين صحنه‌ها در روستای اختر آباد در نزديكي صفادشت تهران فيلمبرداري شد.
در سكانس پاياني، مينا ساداتي، شهاب حسيني، مهدي هاشمي و ... مقابل دوربين داريوش عياري رفتند.
همزمان با اتمام فيلمبرداري، تدوين زير نظر كيانوش عياری انجام مي‌شود، اين فيلمساز فرم جشنواره را پر كرده است تا فيلم به جشنواره برسد.
فيلمبرداري اين فيلم از شانزدهم شهريور ماه در خانه تاريخي موتمن‌الاطبا واقع در محله پامنار تهران آغاز شد و در روز بيستم آذر ماه به پايان رسيد.
دراين فيلم بازيگراني چون  شهاب حسينی، مهدي هاشمی، مهران رجبی، مينا ساداتی، ناصر هاشمی، نازنين فراهانی، معصومه بافنده، ناصر سهرابی و ... نقش‌آفرينی می‌كنند
.
________________________________________________
 
2.موسيقی «مختارنامه» مدعی پيدا كرد

محسن شریفیان گفت: موسیقی تیتراژ ابتدا و انتهای سریال «مختارنامه» به کارگردانی داود میرباقری برگرفته از موسیقی مذهبی بوشهر است که حدود 10 سال پیش به صورت کتاب و آلبومی با نام اهل ماتم که اثری پژوهشی متعلق به من بود توسط نشر دیرین منتشر شده است.
شریفیان پژوهشگر موسیقی بوشهری با انتقاد از عدم ذکر عنوان موسیقی و نام پژوهشگر در تیتراژ سریال مختارنامه در گفتگو با مهر گفت: خوشبختانه موسیقی تیتراژ این سریال با استقبال مخاطب مواجه شده است؛ اما علی رغم حرفه ای بودن عوامل تولید این مجموعه تلویزیونی نامی از موسیقی مذهبی بوشهر به میان نیامده است.
این نوزانده نی انبان در پاسخ به این سئوال که با توجه به پخش 10 قسمت از سریال مختارنامه چرا تاکنون اعتراضی نکرده است گفت : بی توجهی در ذکر نوع موسیقی و نام پژوهشگر و خواننده را پای نا آگاهی گذاشتم اما متاسفانه متوجه استفاده تبلیغاتی از این موضوع شدم به همین دلیل تصمیم گرفتم نسبت به این اقدام غیرحرفه ای اعتراض کنم؛ البته در انتهای تیتراژ پایانی این سریال میرباقری نام منبعی که از آن استفاده کرده را ذکر کرده است اما در عین حال نامی از جهانگیر نصری اشرفی که گردآورنده این مجموعه است به میان نیامده و یا حتی نامی از خانم صدیقه بهرانی که خواننده اثر است ذکر نشده است.
_________________________________________________
 اجراي نمايش «مقتل» نوشته ‌محمودرضا رحيمي‌و ‌فرهاد نقدعلي‌به كارگرداني ‌محمودرضا رحيمي‌به صورت نسخه‌خواني از ديروز 21 آذر ماه آغاز و تا 30 آذرماه در تالار اصلي مجموعه تئاترشهر ادامه دارد.
كارگردان نمايش «مقتل» در گفت‌وگو با سايت ايران تئاتر، گفت: ‌اين نمايش با 10 اجرا هر روز ساعت 18 به مدت 75 دقيقه در تالار اصلي مجموعه تئاترشهر روي صحنه خواهد رفت.‌
رحيمي گفت: ‌نمايش «مقتل» حاوي 10 فراز از واقعه عاشوراست كه از ابتداي حركت امام حسين (ع) از مكه مكرمه تا واقعه كربلا و شهادت ايشان را به نمايش مي‌گذارد.‌
وي افزود: ‌سال گذشته با دعوت رحمت اميني قسمت‌هايي از اين نمايش در تالار مولوي به اجرا درآمد و امسال با فرارسيدن ايام محرم با تأييد معاون اجرايي مجموعه تئاترشهر و رييس مركز هنرهاي نمايشي اين نمايش به مدت 10 شب روي صحنه مي‌رود.‌
رحيمي گفت: ‌در اين نمايش آرش ميرطالبي، امير رجبي، فردين نظري، احسان كريمي، محمدالله دادي، سياوش دژيمي، بهنام نعيمي در بخش نسخه‌خواني و حركت در كنار مجيد جعفري، ميرطاهر مظلومي، نگين صدق‌گويا و آرزو افشار به ايفاي نقش مي‌پردازند.‌
وي افزود: ‌علي نوشادي و آرش عزيزي موسيقي، سيامك مجيدي طراحي صحنه، نازنين گودرزيان طراحي لباس، امير مفتخر مدير توليد و اجرا و امير رحيمي و رضا صورتي دستياران كارگردان هستند. موسيقي اين نمايش نيز برگرفته از موسيقي تعزيه است.
اجراي «‌مقتل‌» در مجموعه تئاترشهر


__________________________________________________

منبع: روزنامه بانی فيلم

هیچ نظری موجود نیست: