سه‌شنبه

Entry for 09 Mar 2010


زندگی نامه ی شهاب حسينی

 سيد شهاب الدّين حسينی تنكابنی متولـّد 14بهمن 1352 در تهران است. او در يك خانواده فرهنگی رشد يافت و فرزند ارشد خانواده است. آخرين مدرك تحصيلی او ديپلم علوم انسانی است و تحصيلات دانشگاهی خود را در رشته روانشناسی دانشگاه تهران نيمه تمام گذاشت.
فعّاليت شهاب حسينی با گويندگی در راديو آغاز شد و در سال 1377 با اجرا در تلويزيون كارش را ادامه داد. اولين كار اجرا تلويزيونی او جُنگ اكسيژن بود. در سال 1378 دربرنامه های رنگ صبح (مجری، 1378) برپا - برپا (مجری، 1378)، با شما (مجری، 1378) و اکسیژن (سری دوم، مجری، 1378) كار اجرا را ادامه داد.
بازيگری را به صورت جدی در سال 1379 با بازی كوتاهی در سريال پس از باران آغاز كرد. در همان سال اولين حضور سينمایی را با امير قويدل در فيلم رخساره تجربه كرد.
در سال 1380 كارش را با مجموعه تلويزيونی پليس جوان سيروس مقدم ادامه داد. و در فيلم سينمايی آدمك ها به كارگردانی علی قوی تن بازی كرد.
در سال 1381 در سه فيلم واكنش پنجم به كارگردانی تهمينه ميلانی و اين زن حرف نمی زند به كارگردانی علی رضا امينی و زهرعسل به كارگردانی ابراهيم شيبانی ايفای نقش كرد.
سال 1382 در دو فيلم شمعی در باد ساخته ی پوران درخشنده و الهه ی زيگورات ساخته ی رحمان رضايی و مجموعه تلويزيونی تب سرد ايفای نقش كرد.
در سال 1383 در دو فيلم رستگاری در بیست و هشت دقیقه ساخته ی سيروس الوند و گرداب ساخته حسن هدايت بازی كرد.
سال 1384 را حسينی با بازی در دو فيلم قتل آن لاين ساخته ی مسعود آب پرور و پيشنهاد پنجاه ميليونی ساخته ی مهدی صباغ زاده سپری كرد.
در سال 1385 در فيلم سينمای بچه های ابدی به كارگردانی پوران درخشنده، فيلم سينمايی غير منتظره به كارگردانی محمد هادی كريمی و سريال زيبای مدار صفر درجه و فيلم تلويريونی اوهام ايفای نقش كرد.
در سال 1386 او در فيلم های دل شكسته علی روئين تن و پرچم های قلعه ی كاوه محمد نوری زاد و محيا به كارگردانی احمد خواجویی و فيلم تلويزيونی تنهايی به كارگردانی حجت قاسم زاده اصل و تنگنا ايفای نقش كرد كه با فيلم محيا ديپلم افتخار بهترين بازيگر نقش اول مرد را از بیست و ششمین جشنواره ی فیلم فجر دريافت كرد.
در سال 1387 او در فيلم های سوپراستار تهمينه ميلانی، درباره الی... اصغر فرهادی، در حوالی اتوبان سياوش اسعدی، آناهيتای عزيز الله حميد نژاد، سايه ی وحشت عماد اسعدی ايفای نقش كرد و در نهايت با فيلم سوپر استار به سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول مرد از بیست و هفتمین جشنواره ی فیلم فجر دست يافت.
در سال 1388 در فيلم پرسه در مه ساخته ی بهرام توكلی بازی كرد و هم اكنون در حال ايفای نقش شهيد بابايی در سريال تلويزيونی "شوق پرواز" است.

هیچ نظری موجود نیست: