پنجشنبه

Entry for 09 Sep 2010

آخر هفته با تلویزیون





 پيتر سلرز و «توطئه پليد دكتر فومانچو»


 فیلم های سینمایی و تلویزیونی «تاریکی»، «وزن خشک»، «روزی که می‌آید»، «بلور باران»، «راز دخترم»، «سلام نابغه»، «شوالیه تاریکی»، «چشم آفتاب»، «فرانکی عزیز»، «سرقت از برینک»، «توطئه پلید دکتر فومانچو»، «پنج کودک جسور»،«یخ در بهشت»، «ماجراجویی در روسیه»و «اگر باران ببارد» پنجشنبه و جمعه18 و 19 شهریور مصادف با عید سعید فطر ازشبکه های سیما پخش می‌شـوند.







پيشنهادهای ما



در ميان انبوهی از فيلم‌ها و تله‌فيلم‌هاي تكراري اين هفته، يكي- دو تله فيلم جديد از جمله «چشم آفتاب» با بازی محمدرضا فروتن و «روزی كه مي‌آيد» هم به چشم مي‌خورند كه به ظاهر آثار سرگرم‌كننده و آبرومندی می‌آيند.



جدا از اين فيلم‌هاي تكراری، شبكه چهار فردا شب كمدی بامزه‌ای از پيتر سلرز به نام «توطئه پليد دكتر فومانچو» را پخش خواهد كرد كه محصول مشترك انگلستان و آمريكا در سال 1980 است.



كمدی «سرقت از برينك» ويليام فريد كين را هم اگر پيش از اين در تلويزيون نديده‌ايد، فردا صبح از شبكه چهار پخش خواهد شد.







پنج کودک جسور



فیلم سینمایی «پنج کودک جسور» امروزساعت 30/10 ازشبکه تهران پخش می‌شود.



داستان فیلم درباره پنج كودك است كه نزد يك استاد فنون رزمي زندگي مي‌كنند و از او فنون رزمي هم مي‌آموزند. استاد هميشه به آنان متذكرمي شود كه اين فنون براي كتك زدن مردم نيست، بلكه براي دفاع از حقوق افراد ضعيف است. يكي از بچه ها كه از ديگران كوچكتراست، ناراحتي قلبي دارد و بايد هرچه زودتر پيوند قلب شود. بچه ها با سختي فراوان بالاخره موفق مي‌شوند كه يك قلب پيوندي براي او پيدا كنند؛ ولي يك گروه تبهكاربه آن بيمارستان يورش مي‌برند و قلب پيوندي را نيز از بين مي‌برند. بچه ها سعي مي‌كنند كه با آنان مبارزه کنند و....



نانتاووتی بونراپساپ، ساسیسا جیندامانی و پیمچانوک لوویست پاپبوون درفیلم سینمایی «پنج کودک جسور» محصول سال 2009 تایلند در ژانر کمدی وحادثه ای ساخته کریساناپونگ راشاتا ایفای نقش کرده اند.







فرانکی عزیز



فیلم سینمایی تكراري «فرانکی عزیز» امروزساعت 11ازشبکه چهارپخش می‌شود.



درخلاصه داستان آمده: فرانكي موريسون پسركي نه ساله با ضعف شنوايي است كه در زمان خردسالي، پدرش كه علاقمند به ماجراجويي‌هاي دريايي بوده آنان را ترك مي‌كند و ديگر بازنمي‌گردد. اكنون فرانكي دچار بحران ناشي از خلاء فقدان پدر شده، به طوري كه مدام براي پدرش نامه مي‌نويسد كه برگشت مي‌خورد و درميان اسباب و اثاثيه مادرش به دنبال قسمت پاره شده عكس عروسي مادر، لباس عروسي‌شان و... مي‌گردد. مادرفرانكي ليزي كه گويا نمي‌خواهد واقعیت را به فرانكي بگويد، مستأصل شده با مشورت با مادرش تصميم مي‌گيرد به مردي پول بدهند تا نقش پدر فرانكي را ايفا كند.



امیلی موریتمر،جک مک الهون، ژرارد باتلرو شارون اسمال در «فرانکی عزیز» به کارگردانی شونا آیرباچ محصول سال 2004 انگلستان بازی کرده اند.







تاریکی



فیلم تلویزیونی «تاریکی» به کارگردانی خسرو معصومی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی امروز ساعت 45/14 ازشبکه یک پخش می‌شود.درخلاصه داستان فیلم با بازی حسین یاری، غزل صارمی، سیمین خرم، جمشید گرگین، مهرداد فلاحتگر، قدرت دلاوری و ناصربنایی آمده: فردی به نام ساسان کمالی که با نیرنگ مردم را فریب داده، پول هنگفتی به جیب می‌زند و فرارمی‌کند. او هنگام فرار تصادف می‌کند و وارد شهر تاریکی می‌شود.







وزن خشک



فیلم تلویزیونی تکراری «وزن خشک» به کارگردانی مانلی شجاعی فرد و تهیه کنندگی سیروس تسلیمی ساعت 15 دقیقه بامداد جمعه ازشبکه یک پخش می‌شود.



درایــن فیلم با بازی هرمز هدایت، کیکاووس یاکیده وآزیتا حاجیان می‌بیـنـیـم: بهاره كليه‌هايش را در يك بيماري ازدست مي‌دهد. اين اتفاق چند سال قبل براي مادرش رخ داد و او فوت كرد. پدر درصدد پيدا كردن يك كليه از نوع خوني O منفي است. عمه بهاره اين گروه خوني را داراست ولي آن را از برادرش پنهان كرده است.







راز دخترم



فیلم سینمایی «راز دخترم» با بازی جنیفرگرانت، نینا دابرِو واستیو بایرز امشب ساعت 30/23 ازشبکه دو پخش می‌شود.



درخلاصه داستان فیلم آمده: «جاستین» دانشجوی جوانی است که به طور ناخواسته درگیر ماجرای سرقت از یک طلا فروشی می‌شود که مادرش «دنیس» در آنجا کار می‌کند. ماجرا از این قرار است که نامزدِ جاستین «برِنت» به همراه برادرش «رِجی» شبی به دنبال او آمده چنین عنوان می‌کنند قرار است به سینما بروند. اما ناگهان جلوی درب طلا فروشی توقف کرده با اسلحه وارد آنجا می‌شوند.«راز دخترم» به کارگردانی داگلاس جکسون محصول سال 2007 کانادا است.







روزی که می‌آید



فیلم تلویزیونی «روزی که می‌آید» به کارگردانی کاوه سجادي حسيني و تهیه کنندگی پژمان لشکري جمعه مصادف با روزعید سعید فطرساعت 16 ازشبکه یک پخش می‌شود.«روزی که می‌آید» سه قصه را به موازات يکديگر درمورد نگهبان زندان، زنداني وشخصي که ازخانه اش دزدي شده روايت مي‌کنند، دراين کار،نگهبان زندان با زنداني ارتباطي دوستانه برقرار کرده و کمک مي‌کند که ماه رمضان به خانه اش برود، اما اين آغاز يک زندگي مخاطره آميز براي نگهبان است.ستاره اسکندري، بابک حميديان، شبنم مقدمي، احمد ساعتچيان، جواد عزتي، عزيز هنرآموز، سيمين اسدي، محمدرضا مالکي، فرزان فياض زاده، مينا محترمي و شقايق حصيبي در«روزی که می‌آید» از تولیدات سال جاری مرکز سیما فیلم بازی کرده انـد.







سرقت از برينك



فیلم سینمایی تکراری «سرقت از برينك» جمعه 9 صبح به کارگردانی ويليام فريد كين ازشبکه چهارپخش می‌شود.



درخلاصه داستان فیلم با بازی پيتر فالك و پيتر فويل می‌بینیم: توني كه بزهكاري خرده پا است به همراه دار و دسته ساده لوح اش دست به سرقت مي‌زند اما دستگيرمي شوند. پس از آزادي دوباره با پيشنهاد دوستانش دست به سرقت از يك كارخانه ساخت آدامس مي‌زند، اما برخلاف تصور پول اندكي نصيبش مي‌شود... .







شوالیه ی تاریکی



فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی» به کارگردانی کریستوفر نولان جمعه ساعت 30/11 از شبکه سه پخش خواهد شد.



دراین فیلم با بازی کریستین بیل، هیث لجر وآئرون آکهارت می‌بینیم: بتمن در پی مبارزه با تبهکاران در شهر گوتهام است که سروکله تبهکاری روانی به نام ژوکر پیدا می‌شود، او با دوستانش تصمیم می‌گیرند بتمن را بکشند. «هاروی رنت» دادستان شهر و نامزدش راشل که قبلاً نامزد بتمن بوده توسط ژوکر گروگان گرفته می‌شوند، بتمن هاروی رنت را نجات داده ولی راشل می‌میرد. «شوالیه ی تاریکی» محصول سال 2008 آمریکا است.







یخ در بهشت



فیلم تلویزیونی«یخ در بهشت» جمعه ساعت 30/13 ازشبکه تهران پخش می‌شود.



در تله فیلم«یخ در بهشت» با بازی اسدا... یکتا و شهرام قائدی می‌بینیم: يحيي وگل آقا كارگرمنازل هستند و براي كار به خانه اي در شمال شهر مي‌روند. آن دو در آن خانه با «قدرت» سرايدار خانه آشنا مي‌شوند. اما بزودي متوجه حضور افراد ديگري نيز مي‌شوند ريك از وجود ديگری بي اطلاع است. حتي آن دو با پيرمردي آشنا می‌شوند كه به گفته گروهي ديگر، سال‌ها مرده است. از طرفي افراد متفاوت خانه كه گويي در زمان‌هايي مختلف زندگي مي‌كنند، امروز را روز تولد گل آقا مي‌دانند و او را نيز وارث تمام اموال عمويشان قلمداد مي‌كنند كه بايد در آن شب با حضور وكيل عمو، تكليف اموال مشخص شود.



«یخ در بهشت» به کارگردانی جواد مزدآبادی و تهیه کنندگی سعید منتظرالمهدی در ژانر درام و کمدی ساخته شده است.







چشم آفتاب



فیلم تلویزیونی«چشم آفتاب» به کارگردانی حسن لفافیان و تهیه کنندگی مجید افضلی جمعه ساعت 30/14 ازشبکه سه پخـش می‌شــود.



درخلاصه داستان فیلم خواهید دید: دکتربرازگویی به همراه دخترش برای تحقیقاتی درباره اثرات تخریبی «باد مهمان» به شهرسوخته آمده اند.ساسان امیری مهندس الکترونیک نیز مدت هاست درسایت باستان شناسی شهرسوخته فعالیت می‌کند. او قصد ربودن شی قیمتی به نام چشم آفتاب را دارد که ازکاوشهای باستان شناسی درآن دیاربدست آمده است. او با هوش و درایت وتجربه زیاد موفق به سرقت چشم آفتاب و گریزازسوء ظن های نیروی انتظامی منطقه می‌شود.ساسان دریک جشن عروسی با دکتر برازگویی و دخترش آشنا می‌شود.



محمد رضا فروتن، محمود عزیزی، مینا دلبری،رضا خداداد بیگی و فرشته سرابندی در «چشم آفتاب» ازتولیدات مرکز سیستان و بلوچستان سال 1388 بازی کرده اند.







اگر باران ببارد



فیلم تلویزیونی تكراري «اگر باران ببارد» به کارگردانی محمد حسین حقیقی، نويسندگي سيدرضا اونگ و تهیه کنندگی مجتبی شاهسوند جمعه ساعت 15 ازشبکه قرآن پخش می‌شود.



درخلاصه داستان فیلم آمده: جواني برای ادای نذرخود راهی روستایی نامعلوم می‌شود.دربین راه اتومبیلش خراب شده مجبور می‌شود پیاده به روستایی در آن حوالی برود.



مردم روستا که ازغریبه ها خوششان نمی آید، جایی برای خواب در اختیارش نمی گذارند، لاجرم به یک امامزاده رفته شب را سر می‌کند.



دراین فیلم تلویزیونی علی دهکردی، علی اوسیوند و محمد رضا داوود نژاد به عنوان بازیگران اصلی ایفای نقش کرده اند.







سلام نابغه



فیلم تلویزیونی «سلام نابغه» به کارگردانی جواد مزدآبادی و تهیه کنندگي محمد رضا شفیعی، جمعه مصادف با روزعید سعید فطرساعت 30/17 ازشبکه دوپخش می‌شود.



درخلاصه داستان فیلم آمده: دکتر زرین کلاه نابغه تبلیغات در صنعت گردشگری برای سخنرانی به کیش می‌آید که به طور ناگهانی دراثرتشابه اسمی با کارگری، دکتر زرین کلاه را به اشتباه از فرودگاه به سوی کارگاهی و کارگر را به هتل برای سخنرانی می‌برند.



شهره سلطانی، رامین ناصرنصیر، مهران رجبی، افشین سنگ چاپ و اسداله یکتا در «سلام نابغه» بازی کرده اند.







ماجراجویی در روسیه



شبکه تهران جمعه ساعت 19 فیلم سینمایی «ماجراجویی در روسیه» به کارگردانی فرانکو پروسپری و الدار رای زانو را برای پخش درنظرگرفته است.درخلاصه داستان فیلم «ماجراجویی در روسیه» آمـده: پيرزني كه درشرف مرگ است، رازپنهان شده گنجي را براي تنها نوه خود كه دختر است، بازگو مي‌كند. دراين ميان افراد حاضردراتاق بيمار،ازمحتواي اين راز مطلع شده و همه درصدد رسيدن به گنج، عازم روسيه مي‌شوند.



آندری میرانوف، نینتو داوولی، آنتونیا سانتیلی و آلجییرو نوشسه درفیلم «ماجراجویی در روسیه» محصول سال 1974 کشورهای روسیه و ایتالیا در ژانر کمدی و ماجراجویی به عنوان بازیگــران اصلی ایفــای نقــش کرده اند.







توطئه پلید دکتر فومانچو



فیلم سینمایی «توطئه پلید دکتر فومانچو» به کارگردانی پیرس هاگارد جمعه ساعت 30/20 ازشبکه چهار پخش می‌شود.



درخلاصه داستان این فیلم با بازی پیتر سلرز و هلن میرن آمده: دکترفومانچی اکسیر جوانی خود را از دست داده است و برای ساختن دوباره این اکسیر باید دو الماس را از آمریکا بدست آورد. یکی از الماس ها توسط شاگردان دکترمانچو به سرقت می‌روند و کارآگاه معروف (پیترز سلرز) متوجه می‌شود که او برای اکسیرباید الماس دوم را بدست آورد. به همین دلیل برای به دام انداختن او نقشه ای طراحی می‌کنند.



«توطئه پلید دکترفومانچو» محصول مشترک آمریکا وانگلستان در سال1980ساخته شده است.







بلور باران



فیلم تلویزیونی تكراري «بلور باران» به کارگردانی شاهد احمدلو و تهیه کنندگی حسین طاهری جمعه ساعت 23 ازشبکه یک پخش می‌شود.



«بلورباران» داستان شخصی به نام مجید قریب را روایت می‌کند که مترجم کتاب های رمان از زبان فرانسوی است. درآغازترم جدید، قراراست دختر برادر مجید قریب به نزدش بیاید. که ازبیماری وسواس رنج می‌برد و با ورود پری، درگیری هایی بین او و مجید روی می‌دهد. هم زمان معلـّم زبان پری نیز پای به خانه مجید می‌گذارد.



علی رضا خمسه، زیبا بروفه، شهرزاد کمال زاده، اشکان اشتیاق، منوچهروالی زاده و کامران فیوضات درفیلم تلویزیونی «بلور باران» از تولیدات مرکز سیما فیلم بازی کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست: