یکشنبه

Entry For 02 Jan 2011

گلچین اخبار سینمای ایران

1.فیلم «آفریقا» به کارگردانی هومن سیدی روز گذشته با بازی شهاب حسینی در لواسان کلید خورد.


به گزارش برنا، فیلم «آفریقا» به کارگردانی هومن سیدی روز گذشته در لواسان کلید خورد این فیلم در ژانر اجتماعی ساخته می‌شود و به موضوع بزهکاری و مسایل حواشی آن می‌پردازد. «آفریقا» روز گذشته از اداره کل نظارت و ارزشیابی پروانه ساخت دریافت کرده است.
تاکنون شهاب حسینی، جواد عزتی، آزاده صمدی، امیر جدیدی و رویا تیموریان مقابل دوربین علی تبریزی رفته‌اند و تا 20 روز آینده این مرحله ادامه خواهد داشت. هم چنین تدوین‌گر فیلم نیز به زودی مشخص خواهد شد تا اولین نمایش آن در بیست‌و‌نهمین جشنواره ی فیلم فجر باشد.
عوامل فیلم سینمایی «آفریقا» عبارتند از نویسنده و کارگردان: هومن سیدی،‌ مدیر فیلمبرداری: علی تبریزی، مدیر تولید مهدی مددکار و تهیه‌کننده: مجید اسلامی و مجتبی امین

________________________________________________

2.پایان آخرین مراحل فنی فیلم نیکی کریمی


خبرگزاری فارس: فیلم «سوت پایان» آخرین ساخته نیکی کریمی آخرین مراحل فنی خود ر ا در استودیو آوای نفس پشت سرمی‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، فیلم «سوت پایان» که نام قبلی آن «روایت» بود، توسط مستانه مهاجر تدوین و حسین ابوالصدق آن را صداگذاری کرده است.
موسیقی فیلم «سوت پایان» که سومین تجربه کارگردانی نیکی کریمی است توسط کارن همایون فر آماده شده است.
«سوت پایان»، هم چون «یک شب» و «چند روز بعد» از ساخته‌های قبلی این فیلم ساز، اثری اجتماعی است که نیکی کریمی خود نگارش فیلم نامه آن را برعهده داشته است.
در این فیلم سامان و سحر زوج مستندسازی هستند که زندگی آرامی را در شهر تهران می‌گذارند. اما در فیلمی که سامان برای تلویزیون ساخته صحنه‌ای خراب می‌شود و سامان به علت گرفتاری، تکرار صحنه فیلمبرداری را به همسرش سحر می‌سپارد . سحر، دختری که در آن صحنه بازی کرده را به همراه دستیارش بعد از جستجوی فراوان پیدا می‌کند اما با نزدیک شدن به دختر متوجه مشکل بزرگی در زندگی دختر می شود.
شهاب حسینی، نیکی کریمی، اشکان خطیبی، هستی مهدوی‌فر، غزاله رشیدی، نادر فلاح و آتیلا پسیانی از جمله بازیگران این اثر سینمایی هستند.

_______________________________________________________________________

3.جدول فروش فيلم های روی پرده    




با پايان دومين هفته ی اكران فيلم «عصر روز دهم»، ‌از امروز تغييراتي در تعداد سالن‌های فيلم‌هاي روي پرده بوجود مي‌آيد. فيلم مجتبي راعي البته تعدادي از سالن‌های خود را از دست می ‌دهد تا در آغاز هفته سوم اكرانش تعداد كمتري سالن در اختيار داشته باشد. فروش روز جمعه اين فيلم 2 ميليون تومان بود تا بعد از 12 روز نمايش به مجموع فروش 4 /14 ميليون برسد. «عصر جمعه» كه در روزهاي ابتدايي اكران كمتر از فيلم راعي فروش داشت مدتي است افزايش تماشاگر پيدا كرده. فيلم مونا زندي روز جمعه فروشي معادل 8 /2 ميليون داشت تا مجموع فروش اش بيشتر از «عصر روز دهم» شود.
به غير از فيلم زندي «خاله سوسكه» و «چراغ قرمز» هم افزايش فروش چشمـگيری داشتند. خصوصاً خاله سوسكه كه در تعدادی تك سانس اكران شده و قرار است از امروز چند سالن به مجموع سينماهايش اضافه شود. فروش روز جمعه اين فيلم 7 ميليون تومان بود. «چراغ قرمز» هم حدود 4 ميليون بيش تر از روز قبلش فورخت. فروش فيلم غفاري همچنان در سينما آزادي فوق العاده است. مجموع فروش اين فيلم با احتساب گيشه 5 /24 ميليوني‌اش از مرز يكصد ميليون گذشته است.
نفوذی و عروسك هم به ترتيب 7 و 5 /5 ميليون فروختند. فروش روز جمعه هر دو فيلم تقريبا به اندازه روز قبل شان بود. از آغاز اكران اين فيلم‌ها سه روز گذشته است.

هیچ نظری موجود نیست: