شنبه

Entry For 15 Jan 2011

گلچین اخبار فرهنگی ایران و یک گفتگو


1.جدول فروش فيلم های روی پرده                   



 
 فيلم‌هاي جدول اكران آخر هفته را با كمي رونق نسبت به روزهاي مياني سپري كردند. در حاليكه به دليل بارش برف و باران و سرماي هوا فيلم‌ها با ريزش تماشاگر روبرو بودند، روز پنجشنبه فروش فيلم‌ها به وضعيت قبلي برگشت. البته فيلم‌هاي قديمي‌تر جدول اكران مثل «چراغ قرمز» و «آدمكش» كمي افت فروش داشتند، اما «خاله سوسكه»، «نفوذي» و «عروسك» تقريباً مثل هفته قبل تماشاگر داشتند. «چراغ قرمز» در حاليكه 4 سينماي ديگرش را هم از دست داده با 20 سالن وارد هفته چهارم اكرانش نشده است. اين فيلم روز پنجشنبه فروشي معادل 20 ميليون تومان داشت. «آدمكش» هم مثل فيلم غفاري 3 سالن خود را كم كرده است. با احتساب فروش 17 ميليوني اين فيلم «آدمكش» تاكنون از مرز فروش 250 ميليون گذشته است. «خاله سوسكه» و «نفوذي» فروشي نزديك به هم داشتند با اين تفاوت كه «خاله سوسكه» آخر هفته‌ها تماشاگر بيشتري دارد. مجموع فروش «نفوذي» البته 3 ميليون بيشتر از «خاله سوسكه» است. «عروسك» با از دست دادن 2 سينما هفته دوم نمايش‌اش را به پايان رسانده. فيلم وحيدزاده كه وضعيت گيشه‌اش كمي بهتر از روزهاي قبل شده چهارشنبه و پنجشنبه حدود 10 ميليون تومان فروخت تا مجموع فروش‌اش به مرز 50 ميليون برسد.



«عصر جمعه»، «طبقه سوم» و «عصر روز دهم» با همان 6 سانس به اكران‌شان ادامه مي‌دهند. البته فيلم مجتبي راعي برخلاف دو فيلم ديگر گروه استقلال را به صورت تمام سانس در اختيار دارد. مجموع فروش فيلم مونا زندي 30 ميليون تومان شده و «عصر روز دهم» بعد از 25 روز نمايش 21 ميليون فروخته است. «طبقه سوم» نيز بدون تغيير در سينماهايش وارد هفته چهارم نمايش خود شده. «خروس بي‌محل» فيلم جديد جدول اكران كه صبح چهارشنبه اكرانش را آغاز كرده طي دو روز حدود 4 ميليون فروخته است. اين فيلم البته روز چهارشنبه همه سينماهايش را در اختيار نداشت و از صبح پنجشنبه با سينماهاي كامل خود استارت زده است.

منبع: روزنامه ی بانی فیلم
_____________________________________________________________________

2.بازيگران «درس» مهرجويی تكميل شد



تمرينات فشرده نمايش «درس» به کارگرداني داريوش مهرجويي براي نخستين اجرا در بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر در حال انجام است.


به گزارش ايسنا، دستيار و مدير اجرايي نمايش «درس»، با اعلام اين خبر، گفت: در تلاش هستيم تا نمايش را براي اجراي جشنواره و پس از آن اجراي عمومي آماده کنيم.


درميشيان درباره ترکيب بازيگران نمايش «درس» افزود: امير جعفري، طناز طباطبايي و نادر سليماني بازيگران قطعي اين نمايش هستند که هر روز در تمرينات حاضر هستند.


دستيار مهرجويي در پايان گفت: طبق توافقي که با مجيد جوزاني مدير مجموعه ايرانشهر داشته‌ايم، نمايش عمومي «درس» اسفند 89 پس از پايان جشنواره، در سالن سمندريان تماشاخانه ايرانشهر خواهد بود و اجراي آن تا پايان فروردين 90 ادامه خواهد داشت.


نمايش‌نامه ی «درس» نوشته اوژن يونسکو است که مهرجويي پيش‌تر، ترجمه آن را منتشر کرده است.
____________________________________________________________________


3.پایان فیلم برداری فیلم سینمایی "آفریقا" آخر این هفته




 فیلم برداری فیلم سینمایی" آفریقا" به کارگردانی هومن سیدی آخر این هفته به پایان می‌رسد.سیدی دراین باره به خبرنگار مهر گفت: فیلم برداری" آفریقا " اواخر این هفته به پایان می‌رسد. در حال حاضر مشغول فیلمبرداری سکانس‌های خارجی فیلم در کوه‌های لواسان هستیم. تدوین همزمان فیلم توسط خودم در حال انجام است. مهرشاد ملکوتی صداگذاری را برعهده دارد.



وی ادامه داد: تاکنون بازی شهاب حسینی و جواد عزتی در فیلم به پایان رسیده است. آزاده صمدی و امیرجدیدی جلوی دوربین قرار دارند. 70 در صد از این فیلم در لوکیشن‌های داخلی فیلمبرداری می‌شود. برای شرکت در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر فرم پرکرده‌ام. امیدوارم بتوانم با این فیلم در جشنواره حضور داشته باشم.


"آفریقا" یک فیلم اجتماعی درباره جوانان است که امید تبریزی‌زاده و مینا ساداتی دیگر بازیگران آن هستند. تمام صحنه‌های این فیلم در تهران و لواسان فیلمبرداری می‌شود."آفریقا" اولین فیلم بلند سینمایی هومن سیدی است. او پیش از این فیلم‌های کوتاه "دندان آبی"، "35 متری سطح آب"، "تمام وسائل شخصی من جابجا شده است" و... را ساخته است.

برای دیدن عکس های فیلم آفریقا روی فیلم زیر کلیک کنید:
فتو هنر
_____________________________________________________________________


4.کوتاه با ستاره اسکندری در فروشگاه لباسش




فارس سینما_به دیدن فروشگاه بسیار زیبای ستاره اسکندری بازیگر خوب سینما و تلویزیون می رویم تا از نزدیک شاهد فعالیت این بازیگر به دور از عرصه سینما باشیم.



چه قدر به هنر بافت لباس و پارچه علاقه دارید؟


ستاره اسکندری:خوب من به پیشنهاد دوستانم وارد این کار شدم و خیلی علاقه مند شدم تا ادامه بدهم و حتی خواهرم لاله را هم وارد این کار کردم ولی من بیشتر در فروشگاه و در کارگاه دوخت حضور دارم.


شما در طراحی ها هم کمک می کنید؟


ستاره اسکندری:تا الان دو نفر از بچه های طراح لباس همراهی مان کرده اند,خانم آوا عربشاهی که طراح لباس شناخته شده ای در عرصه تئاتر است و من دوست داشتم در طرح های لباس ها از او کمک زیادی بگیرم و همچنین خانم هدی حامدی نیز در طرح ها به ما کمک کرده است و من هم سعی می کنم ایده ها و طرح های جدید را به این دو همکار عزیز نشان بدهم تا پس از رفع ایرادها ,طرح ها را اجرایی کنیم.


قیمت لباس ها در حال حاضر چطور است؟


ستاره اسکندری:خوب فروشگاه ما به دلیل آنکه بیشتر لباس ها دست بافت و اختصاصی دارد کمی در قیمت گذاری لباس ها کمی فرق می گذارد به همین دلیل این لباس ها مشتری خودشان را می طلبد(با خنده).


آیا بچه های عرصه سینما از فروشگاه شما دیدن و خرید کرده اند؟


ستاره اسکندری:بله تقریبا اکثریت بازیگران خانم به فروشگاه ما آمده اند و خیلی هم استقبال کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست: