چهارشنبه

Entry For 12 Jan 2011


تصويربرداري فاز دو سريال «سرزمين کهن» با بازيگران جديد از هفتم دي ماه آغاز شده است؛ در اين فاز نيکي کريمي و شبنم قلي‌خاني در نقش مقابل «رهي»(شهاب حسيني) ظاهر خواهند شد.

به گزارش سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سرتيم‌ها و گروه سازنده در بخش‌هاي مختلف تغيير چنداني نکرده‌اند، اما بنا به اعلام سازندگان «سرزمين كهن»، تغييراتي با حضور بازيگران جديد در فصل دوم سريال صورت گرفته است.

در اين فاز از سريال، شهاب حسيني در نقش رهي، محمدرضا فروتن در نقش حشمت، نيکي کريمي در نقش شاپرک، حسن پورشيرازي در نقش حاج مصطفي، شبنم قلي خاني در نقش وحيده، هومن سيدي در نقش عباس، ليلا زارع در نقش زيور، بهرام ابراهيمي در نقش حاج محسن، مهرداد ضيايي در نقش اکبر و جواد عزتي در نقش قاسم حضور دارند.


به گزارش ايسنا، مدت تصويربرداري فاز دوم به طور تقريبي يک سال پيش‌بيني شده است. تدوين و صداگذاري فاز اول به اتمام رسيده و احمد پژمان ساخت موسيقي سريال را در ماه‌هاي آينده آغاز خواهد کرد.

مديريت پروژه از آغاز فاز دوم به عهده محمودرضا عطايي است.

اين گزارش، فاز دو سريال «سرزمين كهن» به مقطع تاريخي 1338 تا 1344 مي‌پردازد و فاز سه اين سريال به مقطع تاريخي 1354 تا 1357 خواهد پرداخت. کيوان مقدم، طراح صحنه سريال «سرزمين كهن» مکان‌هايي را با مناسبت زمان داستان (سال‌هاي 1340) آماده كرده است.



سريال «سرزمين كهن» با فيلمنامه‌اي از عليرضا طالب‌زاده، قصه كودكي به نام «رهي» را روايت مي‌كند كه بعد از بمباران دهكده‌اي توسط نيروهاي متفقين، از زير آوار بيرون كشيده مي‌شود. رهي پس از چند روز مراقبت توسط مادرش راهي تهران مي‌شود. سال‌ها بعد او در يك خانواده توده‌اي بزرگ مي‌شود؛ اما بر اثر به وقوع پيوستن ماجراهايي، او به يك خانواده درباري سپرده مي‌شود. در اين خانواده است كه او رفته‌رفته به هويت خود پي مي‌برد و همين باعث مي‌شود به يك خانواده ديگر كه علقه‌هاي مذهبي دارند، سپرده شود؛ اما اين پايان ماجراهاي او و اطرافيانش نيست.
 مجموعه تلويزيوني «سرزمين كهن» در قالب 43 قسمت 45 دقيقه‌اي براي پخش از شبكه سه‌سيما ساخته مي‌شود و ثريا قاسمي، الهام حميدي، حسين محجوب، ‌پژمان بازغي، بيتا فرهي، جعفر دهقان، امير آقايي، هنگامه قاضياني، ميترا حجار، پرويز پورحسيني، فرهاد قائميان و علي شادمان از بازيگراني هستند كه تاكنون در اين پروژه تلويزيوني شبكه سه سيما به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

برای دیدن عکس های سریال سرزمین کهن به لینک زیر بروید:

فتو هنر
_______________________________________________________________________

2.گروه بازیگری «درس» مهرجویی تغییر  کرد

گروه بازیگری «درس» به کارگردانی داریوش مهرجویی دچار تغییر شد و بازیگر زن نمایش تغییر کرد.


مجید جوزانی مدیرعامل خانه هنرمندان و تماشاخانه ایرانشهر درباره وضعیت اجرای نمایش «درس» مهرجویی به مهر گفت: گروه بازیگری نمایش دچار تغییر شده است و آقای مهرجویی در حال انتخاب بازیگران نمایش هستند. در حال حاضر آقای مهرجویی چندین کاندید بازیگری برای «درس» دارند که در صورت قطعی شدن هر کدام به زودی گروه بازیگری نمایش معرفی می‌شوند. وی یادآور شد: آقای مهرجویی به همراه آقای عابدی طراح صحنه خود و همچنین گروه اجرایی نمایش شامگاه دوشنبه 20 دی‌ماه از سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر دیدن کردند و بررسی‌های لازم را برای طراحی و اجرای نمایش انجام دادند.

این نمایش بعد از اجرا در جشنواره بیست و نهم تئاتر فجر در تماشاخانه ایرانشهر در قالب اجرای عمومی روي صحنه می‌رود. پیش از این حضور امیر جعفری و ترانه علیدوستی در نمایش «درس» نوشته اوژن یونسکو و کارگردانی داریوش مهرجویی قطعی شده بود که گویا بازیگر زن نمایش تغییر کرده است.
_______________________________________________________________________

3.فیلم "پذیرایی ساده" در مرحله ی پیش تولید

مانی حقیقی کارگردان "پذیرایی ساده" گفت : در مرحله پیش تولید و انتخاب بازیگران این فیلم هستیم.


کارگردان "پذیرایی ساده" در ارتباط با انتخاب بازیگران این فیلم گفت : در حال حاضر در مرحله پیش تولید این فیلم قرار داریم و چند بازیگر را برای بازی در این فیلم انتخاب کرده ام که در ارتباط با عنوان آن ها صحبتی به میان نمی آورم و در سکوت خبری این فیلم را می سازم.
 تا کنون تنها ترانه علیدوستی برای بازی در این فیلم انتخاب شده است و پیش‌ تولید این فیلم برای انتخاب دیگر بازیگران و لوکیشن آغاز شده است .

فیلم "پذیرایی ساده" اوایل بهمن ‌ماه مقابل دوربین می رود و مانی حقیقی با همراهی امیررضا کوهستانی فیلمنامه چهارمین فیلم سینمایی‌اش را نوشته است.

بنابراین گزارش ، طبق روال دیگر فیلم های حقیقی مجری طرح " پذیرایی ساده" فاطمه ابوالقاسمی خواهد بود. این فیلم چهارمین ساخته حقیقی است که تهیه کنندگی اش را خود بر عهده دارد.
_______________________________________________________________________________
 
4.فروش 35 ميليونی «ورود آقايان ممنوع» در آلمان


با نمايش فيلم سينمايي «ورود آقايان ممنوع» به كارگرداني رامبد جوان در فرانكفورت، اكران اين فيلم در كشور آلمان به پايان رسيد.


به گزارش «باني فيلم»؛ بعد از نمايش موفق اين فيلم در شهرهاي مونيخ و هامبورگ، «ورود آقايان ممنوع» روز دوشنبه در فرانكفورت هم به نمايش درآمد كه با استقبال ايراني‌هاي مقيم اين شهر مواجه شد. فيلم رامبد جوان در فرانكفورت 4 نمايش داشت. چند روز قبل نيز اين فيلم در كلن 4 بار به نمايش درآمده بود. علي سرتيپي تهيه‌كننده «ورود آقايان ممنوع» ديروز با اعلام اين خبر به باني فيلم گفت:«با هماهنگي‌هاي انجام شده قرار است اين فيلم 27 ژانويه در آمستردام هم روي پرده برود. ضمن اينكه فروردين ماه سال آينده نيز «ورود آقايان ممنوع» در كانادا و آمريكا اكران خواهد شد.»


سرتيپي در خصوص بازدهي مالي اكران اين فيلم در آلمان نيز گفت:«ما 12 اكران در آلمان داشتيم و براي هربار نمايش 2 هزار يورو دريافت كرديم. اين مبلغ تقريباً معادل 35 ميليون تومان مي‌شود.»


گروه اول عوامل اين پروژه دو هفته قبل به ايران برگشتند و قرار است امروز منيژه حكمت، رضا عطاران و ويشكا آسايش‌ نيز عازم تهران شوند. اين فيلم اوايل امسال در تهران فيلمبرداري شد و قرار است در جشنواره فيلم فجر نيز به نمايش در بيايد.


«ورود آقايان ممنوع» داستان دبيرستاني دخترانه است كه با ورود يك معلم مرد اتفاقاتي در آن رخ مي‌دهد. پگاه آهنگراني، بهاره رهنما و علي صادقي ديگر بازيگران اصلي فيلم رامبد جوان هستند.
__________________________________________________________________________________

5.مهدي فرجي، مدير شبكه يك در گفت‌وگو با «بانی فيلم»: سريال‌های قديمی را در باكس جديد بازپخش مي‌كنيم


«آسمان هميشه ابری نيست» نظر مخاطبان را جلب كرده است


مدير شبكه يك سيما در گفت‌وگو با خبرنگار ما از تغييرات جديد در اين شبكه و افزوده شدن برنامه‌هاي جديد خبر داد و نكاتي را درباره سريال «آسمان هميشه ابری نيست» ساخته سعيد عالم‌زاده متذكر شد.


مهدي فرجي در گفت‌وگو با «بانی فيلم» در خصوص پرداختن به موضوع جوانان و خانواده در شبكه اول سيما گفت: «سريال «آسمان هميشه ابری نيست» كه اين روزها روي آنتن شبكه اول سيماست، با پرداختن به موضوع جوانان و خانواده توانسته نظر مخاطب را جلب كند».


او معتقد است تا به حال به اين شكل موضوع دختران در سريال‌هاي تلويزيوني مورد بررسي قرار نگرفته بود، شايد همين مسئله عاملي است كه نظر مخاطب به خصوص قشر جوان را به اين مجموعه تلويزيوني جلب كرده است.


فرجي در خصوص اينكه اين سريال تلويزيوني از خطوط قرمز نيز پا را فراتر گذاشته توضيح داد: «تلويزيون خطوط قرمزي ندارد، ما هيچ محدوديتي در پرداختن به معضلات نداريم، مهم اين است كه ما چگونه به موضوعات بپردازيم و چه منظور و هدفي را از طرح يك مسئله دنبال كنيم. به نظرم سريال «آسمان هميشه ابري نيست» پارا از خطوط قرمز فراتر نگذاشته است و تنها به مسائلي پرداخته كه تا به حال در تلويزيون كمتر طرح شده است و به نظرم در طرح اين هدف هم موفق عمل كرده است، اين مسئله را مي‌توان از بازتاب نظر مخاطب در مورد اين مجموعه تشخيص داد».


او در خصوص برنامه‌هاي آتي شبكه اول سيما درباره جوانان و خانواده ادامه داد: «به دنبال اين هستيم كه براي سال آينده يك كار شبانه چند قسمتي داشته باشيم كه محور موضوعاتش مسائل خانواده و جوانان باشد و بزودي اطلاعات جامع و كامل‌تري را در اين خصوص در اختيار «باني فيلم» خواهم گذاشت»


فرجي درباره ساخت دو مجموعه تلويزيوني براي نوروز شبكه اول سيما و ساخت مجموعه «پايتخت» توسط سيروس مقدم بعد از توطئه فاميلي (رامبد جوان) به «باني فيلم» گفت:« ممكن است هر دو سريال در نوروز مورد استفاده قرار بگيرد، ما هنوز تصميم قطعي نگرفته‌ايم. برخلاف برخي صحبت‌هايي كه شده بايد بگويم سريال «توطئه فاميلي» هم از طنز خوبي دارد و نسبت به ديگر ساخته‌هاي آقاي رامبد جوان از طنز پررنگ‌تري برخوردار است. ضمن اينكه اميدوار هستيم آقاي مقدم هم كارشان را به نوروز برسانند، به نظر مي‌رسد ايشان با توجه به سابقه‌شان در رساندن مجموعه به نوروز امسال كار چندان مشكلي را پيش‌رو نداشته باشند.»


او در پايان گفت:«جديدترين تصميماتي كه در خصوص پخش سريال‌هاي تلويزيوني داشته‌ايم برمي‌گردد به پخش يكي از سريال‌هاي‌ قديمي شبكه در باكس 19:45 تا 20:30 كه هر شب اين اتفاق رخ مي‌دهد، اين روند پس از سريال «بشارت منجي» نيز ادامه پيدا خواهد كرد. ما با اين روش دو سريال را به شكل روزانه روي آنتن خواهيم داشت، يكي در باكس 12 شب كه حدود 14:45 تكرار و ديگري هم 19:45 كه 10:30 صبح فردا پخش مجدد خواهد داشت. ما سريال بشارت منجي را به مناسبت همزماني با سال جديد مسيحي انتخاب كرده‌ايم كه به مرور آثار فاخر ديگر نيز به آن اضافه خواهد شد. او در پايان افزود: برنامه ی «صبح به خير ايران» از اين هفته حذف مي‌شود و يك جنگ شاد و مفرح (هفته به هفته) از ساعت 7:10 تا نزديك به 10:30 پخش خواهد شد. ضمناً پنج‌شنبه‌ها برنامه «خانواده» را هم نخواهيم داشت و پس از اذان ظهر سريال‌هاي ايراني هفتگي را پشت‌سر هم تكرار خواهيم كرد».

گلچین اخبار فرهنگی ایران


1.ادامه‌ی فاز دو «سرزمين كهن» تبريزي تا سال ديگر

هیچ نظری موجود نیست: