پنجشنبه

Entry for 12 Aug 2010


رونق سینما با طرح افطار تا سحر



گروه سینمای ایران- سال گذشته اجرای طرح اکران اذان تا اذان به عنوان ابتکاری تازه، توانست رونقی خاص به گیشه سینماها بدهد. در حالی که گفته می‌شد درماه مبارک رمضان مردم رغبت چندانی به سینما رفتن نشان نمی‌دهند، اجرای این طرح نشان داد که در صورت برنامه‌ریزی دقیق می‌توان سالن‌های سینما را در این ایام پر رونق کرد.


در پی تجربه موفق سال گذشته، امسال نیز قرار است این طرح به نام افطار تا سحر در ایام ماه مبارک رمضان اجرا شود. طرحی که می‌تواند رونق را به گیشه‌ها بازگرداند.


افشين صادقي: امیدوارم این تصمیم به نفع سینما باشد


افشين صادقي، كارگردان فيلم «مقلد شيطان» نيز در مورد طرح «افطار تا سحر» گفت: اميدوارم آقايان در مورد هر طرحي كه تصميم مي‌گيرند، خير و صلاح سينماي ايران را نیز در نظر بگیرند.


صادقي ضمن گفت‌ وگو با خبرنگار «باني فيلم» توضيح داد: اميدوارم طرح «اذان تا اذان» هم ان‌‌شاءا... جزو طرح‌هايي باشد كه به سينماي ايران كمك مي‌كند، چون قطعاً دوستان ما در وزارت ارشاد نظراتشان، تصميماتشان و پيشنهاداتشان از من فيلمساز بهتر است.


اميدوارم اين تصميم آنها هم به نفع مخاطبان سينمارو باشد و تأثير مثبتي بر فروش همه فيلم‌ها در ماه مبارك رمضان بگذارد.


اين كارگردان همچنين در مورد افزايش زمان نمايش فيلم‌ها در طرح «اذان تا اذان» گفت: به عقيده من سانس پايانی نمايش فيلم‌ها اگر در ساعت 3:30 باشد به مراتب بسيار بهتر است چرا كه مردم معمولاً در این شب‌ها به مراتب بيشتر بيدار مي‌مانند.


تسلیمی: باید از هر فرصتی برای آوردن مردم به سینما استفاده کرد


سيروس تسليمي طرح افطار تا سحر سبب رونق سينماي ايران در ماه رمضان مي شود و اکران فيلم هاي خاطره انگيز بر جذابيت اين طرح مي افزايد.


وی با مثبت ارزيابي کردن اجراي طرح اکران فيلم سينمايي از اذان تا اذان اظهارداشت: بايد از هر فرصتي براي آوردن مردم به سينماها استفاده کرد.


وي افزود: ماه رمضان يک جشن بزرگ براي مسلمانان است و سينما نيز مي توان سهم موثري در باشکوه برگزار شدن اين جشن داشته باشد.


اين نويسنده ی سينما خاطر نشان کرد: اجراي طرح اذان تا اذان علاوه بر رونق سينماي ايران در ماه رمضان، سبب ايجاد روحيه همبستگي و ايجاد محبت و پويايي در ميان اقشار مختلف مردم مي‌شود.


تسليمي با اشاره به فيلم‌هايي که در اين ماه در سينماهاي کشور اکران مي شوند تصريح کرد: اکران هم زمان فيلم هاي تازه ساخته شده به همراه فيلم هايي که براي مردم خاطره انگيز هستند، مي تواند بر جذابيت هاي طرح اکران اذان تا اذان بي افزايد.


وي ادامه داد: به هر حال پرديس هاي سينمايي سالن هاي بسياري دارند که مي توان اکران بخشي از اين سالن ها را به فيلم هاي خوب سينماي ايران اختصاص داد.سیروس تسليمي همکاري دولت، شهرداري و بخش خصوصي را در ساخت سالن هاي سينمايي سبب رونق سينماي ايران و افزايش ظرفيت هاي اکران دانست و بر اين مهم تاکيد کرد.


کرم‌پور: اکران فيلم‌ها از افطار تا سحر به توسعه سينماي ملي ياري مي‌رساند


مهدی کرم‌پور نیز گفت: طرح اکران سينمايي افطار تا سحر، راهي براي استفاده بهينه از ظرفيت‌هاي مذهبي ما براي توسعه سينماي ملي است.رییس سابق شورای صنفی نمایش در گفت وگو با ايرنا افزود: طرح اکران آثار سينمايي از افطار تا سحر، سال گذشته پس از پيشنهاد از سوي شوراي صنفي نمايش با همکاري دوستان در مديريت پرديس‌هاي سينمايي، پخش‌کنندگان و اداره ارزشيابي و نظارت بر آثار سينمايي به مرحله اجرا رسيد.


به گفته وي، اين طرح، استفاده از امکانات بالقوه موجود در ماه مبارک رمضان و سينماي ايران براي آوردن مردم به سينما در اين ماه بود.کرم‌پور گفت: هرچه از ظرفيت‌هاي ديني و مذهبي براي احياي سينما بيشتر استفاده کنيم، به توسعه سينماي ملي کمک خواهيم کرد و اجراي طرح اکران فيلم‌هاي سينمايي از اذان تا اذان در همين چارچوب است.


سخنگوي شوراي مرکزي کانون کارگردانان خاطرنشان کرد: سال گذشته پيش از ماه مبارک رمضان، تلاش کرديم از روش‌هاي بومي براي احيا و پويايي سينماها در ماه مبارک رمضان استفاده کنيم و اجراي طرح نمايش فيلم‌هاي سينمايي از افطار تا سحر حاصل اين تلاش‌ها بود.


کرم پور يادآور شد: مردم در ماه مبارک رمضان اغلب تا سحر بيدارند. صدا و سيما نيز در اين ماه تلاش مي‌کند تا با پخش سريال‌هاي سرگرم کننده نقشي در پرکردن اوقات فراغت مخاطبان داشته باشد. در اين ميان سينما نيز با برنامه‌اي مدون و اکران آثار سينمايي ارزشمند مي‌تواند به مردم خدمت کند.


به گفته وي، اکران فيلم‌هاي سينمايي در اين ماه تا ساعاتي از بامداد، اتفاق بسياري خوبي براي فرهنگ و هنر کشور است. علاوه بر عبادت و نيايش در ماه مبارک رمضان، سينما نيز به مثابه يک سرگرمي سالم مي‌تواند نقشي سازنده براي خانواده‌ها در اين ماه ايفا کند.


کارگردان فيلم سينمايي چه کسي امير را کشت، تصريح کرد: فيلم‌هاي مناسبتي در اين ماه مي‌توانند از سينماهاي سراسر کشور به اکران عمومي برسند و اين در حالي است که در طول سال شايد چنين امکاني کمتر وجود داشته باشد. حتي فيلمسازان ما مي‌توانند فيلم‌هايي را متناسب با حال و هواي اين ماه بسازند.


سجادپور: ساعات اجراي طرح اکران فيلم اذان تا اذان درماه رمضان افزايش يابد


علی رضا سجادپور با بيان اين که اجراي طرح اکران فيلم‌هاي سينمايي اذان تا اذان در ماه مبارک رمضان نياز سينماي ايران است خواستار افزايش ساعات اجراي اين طرح شد.


وی در گفت وگو با ايرنا گفت: سال گذشته که طرح اکران سينمايي از افطار تا سحر مطرح شد من يکي از طرفداران و موافقان جدّی اين طرح بودم.


مدیر کل اداره نظارت و ارزش یابی افزود: با وجود وقفه‌اي که در اکران فيلم‌هاي سينمايي در اين طرح به وجود آمد امـّا اجراي اين طرح سبب رونق سينماهاي سراسر کشور شد.


سجادپور يادآور شد: با توجه به اينکه ماه مبارک رمضان در فصل تابستان واقع شده و مردم بيشتر فعاليت‌هاي تفريحي خود را شب‌ها انجام مي‌دهند سينما مي‌تواند فرصت مناسبي براي پرکردن اوقات فراغت آنان باشد.وي تصريح کرد: در جلساتي که با شوراي صنفي نمايش داشتيم پيشنهاد شد از اکران فيلم‌هاي قديمي خودداري کرده و از فيلم‌هايي که به تازگي ساخته شده و از پويايي بيشتري برخوردارند براي پرکردن اوقات فراغت مردم در ماه مبارک رمضان استفاده شود.سجادپور گفت: مردم انگيزه‌هاي بسياري براي رفتن به سينما دارند و بايد با افزايش ظرفيت اکران آثار سينمايي پاسخگوي اين نياز باشيم.وي در پايان از هم کاري نيروي انتظامي در موافقت با اجراي طرح اذان تا اذان تقدير کرد.اکران فيلم‌هاي سينمايي در طرح اذان تا اذان از چهارشنبه آغاز مي‌شود. در اين طرح که سال گذشته نيز برگزار شد فيلم‌هاي سينمايي تا ساعاتي از بامداد در برخي از سينماها به اکران عمومي مي‌رسند.


محسن جاهد: موفقیت سال گذشته تکرار می‌شود


تهیه‌کننده ی «ناسپاس» که اکران این فیلم مصادف با اجرای طرح « افطار تا سحر» شده، با مثبت ارزیابی کردن آن در ماه رمضان گفت: اصولاً به عنوان تهیه‌کننده‌ای که در سینما فعالیت می کنم، از هر موضوع و طرحی که باعث جذب مخاطب به سینما باشد و موجبات ارتقای سطح کیفی سینما را تأمین کند استقبال می‌کنم.


سیدمحسن جاهد در گفت‌وگو با خبرنگار «بانی‌فیلم» توضیح داد: بدیهی است که طرح « افطار تا سحر» برای جذب مخاطب به سینماها در شب‌های طولانی تابستان با موفقیت همراه می‌شود.


پارسال هم با توجه به اینکه در آغازین سال اجرای آن قرار داشتیم با موفقیت همراه بود. البته چون در ابتدای راه قرار داشت طبیعتاً با موانع و کاستی‌هایی همراه می‌شد، اما امسال با توجه به هماهنگی که با نیروی انتظامی شده قطعاً این طرح در اجرا با موفقیت همراه می‌شود.


این تهیه‌کننده افزود: فیلم ناسپاس به دلیل اینکه داستان آن از موضوع و مضامین قرآنی برخوردار است در این زمان با مخاطب ارتباط خوبی برقرار می‌کند. نمی توانم از مضامین داستان صحبتی داشته باشم چرا که داستان آن لو می‌رود ولی معتقدم با توجه به برخورداری داستان فیلم ناسپاس از نکته‌های معنوی قرآن این فیلم مخاطب خود را به سالن دعوت می‌کند.


جاهد در بخش دیگری از صحبت خود در مورد آخرین سانس نمایش فیلم‌ها در طرح اذان تا اذان گفت: به عقیده من آخرین سانس نمایش فیلم‌ها اگر در ساعت 1:30 دقیقه بامداد باشد خیلی خوب است چرا که مخاطبان با پایان نمایش فیلم و در ساعت 3:30 می‌توانند به خانه‌هایشان برسند که همان زمان سحری است. به عبارتی اگر تعطیلی‌ سینماها در ساعت 3:30 باشد بسیار مناسب است چون در صورت بیشتر بودن ساعات نمایش فیلم‌ها ممکن است نهادها و ارگان‌ها از این مسئله ایراد بگیرند.


فيلم‌هاي متنوع در ماه رمضان اکران شود


کارگردان برف روي شيرواني داغ نیز گفت: اکران فيلم هاي سينمايي در ماه رمضان بايد با تنوع همراه باشد تا مخاطبان براي انتخاب آثار دلخواه خود، حق انتخاب داشته باشند.


محمد هادي کريمي در گفت وگو با ايرنا افزود: اکران فيلم‌هاي سينمايي در ماه مبارک رمضان از افطار تا سحر قطعا در رونق سينماي ايران در اين ماه تاثير گذار است.


وي افزود: در اين ماه مبارک، تلويزيون نيز با سريال‌هاي مناسبتي به دنبال ايجاد سرگرمي براي روزه‌داران است و مسئولان سينمايي کشور نيز با اجراي طرح اذان تا اذان به دنبال تقويت اين سرگرمي هستند.


اين کارگردان سينما خاطر نشان کرد: اينکه در اکران ماه مبارک رمضان کارهاي مناسبتي در سينماهاي سراسر کشور پخش شود به سينماي ايران آسيب مي زند و بايد فيلم هاي درنظر گرفته شده براي اين ماه از تنوع برخوردار باشند.


کريمي يادآور شد: اکران فيلم‌هاي سينمايي در ماه مبارک رمضان بايد پويا باشد و نمايش عمومي فيلم‌هايي که در ماه‌هاي ديگر فرصت ديده شدن پيدا نکرده‌اند در اين ماه کمکي به سينماي ايران نخواهد کرد.وي تصريح کرد: بايد فيلم‌هاي تحسين شده و جذاب در اين ماه اکران شوند و حتي فيلم‌هايي که براي اکران در عيد فطر آماده هستند نيز مي‌توانند در ميان فيلم‌هاي اکراني ماه رمضان قرار گيرند.کريمي گفت: اکران فيلم‌هاي سينمايي خوب سبب مي‌شود تا مخاطبان با اشتياق در طرح اکران اذان تا اذان به سينماهاي سراسر کشور رفته و بارضايت خاطر سينما را ترک کنند.کارگردان فيلم سينمايي امشب شب مهتابه با بيان اينکه اکران فيلم‌هاي سينمايي را در ساعات بامداد مي‌توان در طول سال نيز ادامه داد خاطر نشان کرد: بسياري از مردم به دليل مشغله کاري و ترافيک روزها از سينماها استقبال نمي‌کنند و ترجيح مي‌دهند عصر و شب از فيلم‌هاي سينمايي ديدن کنند از اينرو اکران فيلم‌هاي سينمايي در برخي از سينماهاي پرمخاطب تا ساعاتي از بامداد مي‌تواند به رونق سينماي ايران کمک کند.


وي با بيان اينکه اکران فيلم‌هاي طنز ديگر جوابگوي نياز سينماي ايران نيست گفت: بسياري از فيلم‌هاي طنز در امسال با رکود و عدم استقبال از سوي مخاطبان روبرو شده‌اند. فارغ از فيلم پسر آدم دختر حوا که يک اثر طنز متفاوت است آثار ديگر به فروشي بيش از 200 ميليون تومان در مدت اکران دست نيافته‌اند که اين مهم نشان از عدم تامين نياز مخاطبان دارد.


کريمي ادامه داد: تنوع فيلم‌هاي سينمايي در اين ماه نياز سينماي ايران است. هنگامي که بر سر در سينماهاي سراسر کشور يک نوع فيلم ديده شود مخاطب به سينما گرايشي پيدا نخواهد کرد.


اکران فيلم‌هاي سينمايي در طرح اذان تا اذان از چهارشنبه آغاز مي‌شود. در اين طرح که سال گذشته نيز برگزار شد فيلم‌هاي سينمايي تا ساعاتي از بامداد در برخي از سينماها به اکران عمومي مي‌رسند.


منبع: روزنامه ی بانی فیلم

۱ نظر:

ناشناس گفت...

مرسی نیما جان از مطالب زیبای وبلاگت
موفق باشی